

Stoisko do handlu obwoźnego, materiały własne.
Jakie miejsce wybrać na sprzedaż waty cukrowej?
Jakie miejsce będzie odpowiednie na sprzedaż waty cukrowej i w jakim miejscu rozstawić się, aby mieć jak największy zysk? Odpowiedź na to pytanie jest prosta - tam, gdzie możemy spotkać najwięcej ludzi, szczególnie z dziećmi! W tym artykule przedstawimy kilka pomysłów na miejsca oraz pokażemy, na co zwracać uwagę przy ich wyborze.
Idź na spacer!
Aby wybrać miejsce odpowiednie do handlu watą cukrową w Twojej okolicy - polecamy przejść się na spacer w pogodny, najlepiej weekendowy dzień. To właśnie wtedy na zewnątrz możemy spotkać najwięcej spacerowiczów i ocenić, gdzie powinniśmy stanąć, aby prowadzić sprzedaż z sukcesem! Tak, miejscowa wizja lokalna to podstawowa czynność, jaką powinieneś wykonać.
Jakie miejsca zatem odwiedzić i sprawdzić? Przedstawiamy listę z pomysłami:
1. Rynek lub główny deptak Twojego miasta, zwykle to tam kręci się najwięcej przechodniów - zwróć jednak uwagę, że niekoniecznie będą to ludzie z dziećmi. Oczywiście wszystko zależy od okolicy i rynki oraz deptaki w miastach turystycznych będą na pewno częściej uczęszczane. Zwróć jednak uwagę, że jeśli w takim miejscu nie ma drzew, w przypadku bardzo gorących dni nie będzie tam tłoczno, ponieważ ludzie będą woleli przebywać w miejscach zacienionych lub przy akwenach wodnych.
2. Zbiornik wodny - jest to sprawdzony punkt do prowadzenia sprzedaży waty cukrowej! Nieważne czy mały, czy duży - ważne aby była plaża i dostęp do wody, istotna jest również dobra komunikacja. Znajdź takie miejsce, gdzie w słoneczne, ciepłe weekendy nie ma gdzie rozłożyć koca! Klienci gwarantowani, a dzieciaków również będzie tam pełno!
3. Park miejski - szczególnie taki, z dużym, ciekawym placem zabaw. Takie miejsce, zwykle otoczone drzewami, aby zapewnić cień również będzie bardzo dobrym miejscem do sprzedaży waty cukrowej! Wszak na placu zabaw przebywają głównie dzieci (wraz z rodzicami oczywiście). Miejsce nieopodal placu zabaw będzie strzałem w 10!
4. W okolicach szkół i przedszkoli - zwłaszcza, jeśli masz kilka placówek obok siebie, warto również rozważyć taką opcję. Wszak dzieci to główni klienci, pamiętaj jednak aby zmienić miejsce podczas trwania wakacji, bo możesz się zdziwić wraz z końcem czerwca!
5. Okolice ZOO i innych atrakcji, szczególnie tych dla dzieci. Chyba nie trzeba nic tłumaczyć, klienci powinni znaleźć się tam zawsze!
6. Bulwary nad rzeką - Jeśli twoje miasto posiada reprezentacyjne bulwary nad rzeką, również warto zastanowić się nad takim miejscem, dużo ludzi chodzi tam na popołudniowe spacery w ciągu tygodnia lub spędza aktywnie czas z rodziną.
Zezwolenie na sprzedaż
Jeśli chcesz postawić swoje stoisko na jednym z takich miejsc, pamiętaj, aby udać się do urzędu miasta/gminy i przedyskutować taką możliwość oraz koszty z urzędnikiem. Dla przykładu - Krakowski Rynek wydaje się być świetną lokalizacją, a mimo tego nie ma na nim stoiska z watą cukrową! Wszystko dlatego, że Krakowski Urząd Miejski nie wyraża zgody na prowadzenie działalności w takim miejscu, a Straż Miejska przegania i “nagradza” mandatami wszystkich śmiałków. Taki mandat za nielegalny handel może wynosić do 500 PLN, sprawa może być także skierowana do sądu, który może nałożyć grzywnę do 5000 PLN. Możesz oczywiście dogadać się z osobą prywatną, jeśli tylko będzie taka możliwość. Z pewnością papierologia będzie mniejsza, ciężko jednak znaleźć takie miejsce zarządzane przez osobę prywatną.
Miejsca powyżej są miejscami stałymi, zwykle wymagającymi zezwoleń. Możesz również rozważyć opcję, aby prowadzić swój handel bardziej obwoźnie lub okazjonalnie i kręcić watę cukrową tylko na okolicznych festynach, odpustach, dniach miasta itp. Tutaj jednak koniecznie będziesz musiał skontaktować się z organizatorem imprezy, który musi wyrazić na to zgodę! Za pewne koszta udziału w imprezie będą wyższe niż koszt wynajmu miejsca od miasta, jednak takie eventy przyciągają zwykle tłumy klientów, zatem możemy liczyć na większy zysk przy mniejszym nakładzie pracy (nie handlujemy codziennie, tylko weekendowo).
Jakie miejsca nie będą raczej dobrym wyborem?
Jakie miejsca możemy odradzić na podstawie naszych własnych doświadczeń i obserwacji? Zloty food trucków, udział w takiej imprezie nie jest tani, a niestety na takich imprezach nie pojawia się duża ilość dzieci, chyba, że organizator zapewnił dla nich inne atrakcje (dmuchańce, animacje, zabawy…). Gorący beton w środku miasta - o ile takie miejsce będzie jeszcze odpowiednie na handel w miesiącach wiosennych (kwiecień, czerwiec, maj), to niestety przy wyższej temperaturze ludzie unikają takich miejsc i naprawdę będzie tam pusto - świetnym przykładem jest Plac Nowy w Krakowie, na którym prowadziliśmy sprzedaż. Jest to miejsce niezwykle turystyczne, jednak kiedy temperatura przekraczała 30*C, miejsce pustoszało, każdy wolał spędzać czas w parku, na bulwarach wiślanych czy w klimatyzowanym muzeum.
Nie ograniczaj się!
Wybierając miejsce do prowadzenia sprzedaży, nie trzeba ograniczać się tylko do jednej lokalizacji, z pewnością miasto pozwoli na podpisanie umów w kilku miejscach. Taka zagrywka pozwoli nam jeszcze bardziej wyjść do klienta i być dokładnie tam gdzie on! W ciągu tygodnia możemy przecież handlować w parku, gdzie ludzie wybiorą się z dziećmi na spacer po zakończonej pracy, natomiast w weekend na pewno dużo bardziej popularną destynacją dla rodzin z dziećmi będą zbiorniki wodne. Jak już wspomniano na początku - przejdź się na spacer w wybranym przez siebie punkcie, pooglądaj, kto tam przebywa, zaczerpnij porady znajomych. Miejsce do prowadzenia sprzedaży jest niezwykle istotne i znacząco będzie wpływało na nasz przychód, poświęć zatem trochę czasu na tzw. “research” - na pewno nie pożałujesz!
Leave a Reply
All fields are required